May 6, 2013

Sparanghel în foietaj

Inspirata de Adriana, ea de Giallo Zafferano, am rolat si eu niste sparangheli albi cu capete olecuta violete în sunca fiarta, costita feliata subtire, dar si fara carnoase, doar cu parmezan. Toate cele trei variante mi-au placut foarte mult. 


Ingrediente:

  • 9 bucati sparanghel alb curatat, ca n-am gasit verde
  • sunca, bacon - feliate finut
  • felioare subtiri de parmezan
  • 1 foaie de aluat foietaj, taiata în noua fîsii
  • 1 galbenus + 2 linguri lapte
  • 1 mînuta seminte de floarea soarelui

Un sfat - egal cu ce le umpleti, nu renuntati la semintele de floarea soarelui. Dupa parerea mea, încoronarea acestor betigase!!! 

Pregatim ingredientele.


Pe felia de sunca, bacon sau ce-o fi, se pun cîteva felioare/aschii de parmezan,
sparanghelul deasupra. Se înfasoara. 

Apoi se roleaza în fîsia de aluat.


Se aseaza "trabucurile" pe o tava cu hîrtie de copt,
se pensuleaza cu amestecul de galbenus cu lapte,
si se presara deasupra semintele de floarea soarelui.
Se da tava în cuptorul preîncalzit la 200 °C, pîna va place cum s-au rumenit!



Un deliciu! Deci mie mi-au placut enorm!






Merci Adriana si Giallo Zafferano!


22 comments:

  1. As rontai si eu unul , arata tare fain .Te pup si eu si Iza cu mare drag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu va pup, dragele mele! Sa mai pui poze cu pisicuta!

      Delete
  2. cat de bine arta ma faci sa ma duc sa incerc si iti voi spune ce a iesit

    ReplyDelete
  3. Cu toate ca am servit cina la ora asta, poftesc din plin la bunatatile tale. Sincer, nu am preparat niciodata sparanghel, dar mai ca m-as risca :) Sunt spectaculoase aceste rulouri.
    O seara placuta Maya!

    ReplyDelete
  4. Uu, ce minunatii!! Sa tot mananci si sa nu te mai opresti!! Pacat ca la noi sparanghel alb se gaseste doar "ud", la borcan, iar ala verde e scump cat gramu' de aur...peste 35 lei o legatura de vreo 350g...deci, n-am sanse sa gatesc sparanghel, din pacate...:(((
    Ma primesti la tine? ;-)
    puuup

    ReplyDelete
  5. Un deliciu!!Imi plac lucrurile simple dar delicioase si aspectuoase. Te pup

    ReplyDelete
  6. N-am mancat niciodata.. dar cred ca-s bune!
    Hristos a Inviat!

    ReplyDelete
  7. Buna seara, Maya! Am incercat si eu azi reteta ta dar, pt ca nu aveam sparanghel, l-am inlocuit cu ceapa verde. Rulourile au iesit f gustoase. Multumesc pt idee! N-am gatit niciodata sparanghel si mi-a fost un pic teama sa-l incerc fix la reteta asta. Multam anyway!
    Ionela

    ReplyDelete
  8. Daca nu ai mîncat niciodata sparanghel, nici nu-l proba la retete de acest gen. Incearca-l într-o tarta de exemplu : http://mayas-esprit.blogspot.de/2011/05/tarta-cu-sparanghel.html

    Cu mare placere si merci de idee. O sa probez si eu cu ceapa verde!

    ReplyDelete
  9. Mmmmm!Am citit reteta tartei cu sparanghel. F interesanta! Cand voi gasi sparanghel verde de import, am s-o incerc! Tre' sa fie f buna! Multumesc!
    Ionela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mie îmi place tare mult sparanghelul :)

      Delete
  10. Draga Maya am incercat si aceasta reteta si ne-am bucurat cu totii, am savurat in tihna fiecare bucatica. Multumim!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Placerea a fost de partea mea. Sa va fie de bine :)

      Delete
  11. Ez is milyen finom lehet!Viszem a receptjét a könyvtáramba!!!Szeretem,hogy látom a fázis képeket!!!

    ReplyDelete
  12. Remélem, hogy az ízlése!
    Üdvözlettel,
    M.

    ReplyDelete
  13. Buna,am si eu o intrebare poate aiurea?...se face sparanghelul,adica nu ramane tare?banuiesc ca foietajul se face numai de cat!!!multumesc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dupa parerea si gustul meu, se face. Dar aici depinde de preferinta fiecaruia. Eu procesez orice leguma cît mai putin posibil/depinde si ce prepar/produsul finit. Mi le plac mai tari si crocantoase, toate legumele inclusiv sparanghelul. Daca tie îti plac moi, îi poti fierbe înainte de a-i înfasura în aluat.
      Sparanghelul, la noi în familie, în general sa consuma doar tras scurt în tigaie cu ulei de masline, sau înfasurat cu costita si presarat cu parmezan, tot scurt la cuptor, grilat doar cît sa faca cîteva dungulite rumene, etc... bineînteles ca in supe creme îl fierb pîna e moale :D

      Cum spuneam, e chestie de gust :D

      Delete